Ups,onpas sitten aikaa viime kirjoittelun.Treenattu ollaan kyl.Tänään taas koko konkkaronkka autoon ja kohti Hyvinkäätä.Aloitin Ruskan kanssa ja tehtiinkin vaan pikku treenit meil ollu kuitenskin Ruskan kaa taukoo juoksujen takii.Aloitettiin seuraamisella missä otettiin nopeta käännöksiä.Seuraaminen menee muuten hyvin mut juoksuosuuksissa käännöksissä väljistyy hiukan.Näitä siis tahkottiin nami apuna.Juoksuun mars käänös vasuriin ja imutin samalla käännökset namilla.Samaa tehtiin vasenpaan,oikealle ja täyskäännöksiä.Huisisti parani loppua kohden.Virtaa oli kullä neiti ruskealla. Merkki harjoitus: Ensin kutsumerkki sitten lähetys merkille.Vaihdettiin suuntaa ja taas ensin kutsumerkki ja sitten lähetysmerkille.Ihan kivasti alkaa jo hoksata ideaa ja toisinaan menee heti suoraan merkin taakse seisomaan.Uutena liikkeenä ei voida viel ottaa montaa toistoo,Ruska jostain syystä tekee aina uusien epävarmojen liikkeiden kanssa sitä jos otetaan monta toistoo se alkaa epäilemään tehneensä väärin ja tarjoo ihan jotain muuta..Yleensä peruuttamista ja maahanmenoa..?Sit kun liike hallitaan voidaan toistojakin tehdä vaik kuinka.Nouto:Ensin noudettiin ohjatun kapula niin että vein sen paikoilleen.Meni tooooosi upeesti! Otettiin heti perään metalli (Se pieni,liukas ja vaikee) tein samalla lailla että vein sen ja Ruska haki.Hyvä nouto,meni vauhdilla ja toi metallin iloisena sivulle ja piti hienosti.Vähänkö on tämä tyttö alkanut noutaa hienosti!!!!!! Ja minä kun luulin et tähän tökkää toko-ura kun koira ei tahdo noutaa.. Hyppy:Tehtiin pariin kertaa ihan vaan siks kun se on niin kivaa.Kaukot tein lauta maassa Ruskan edessä,tulee istumisessa eteenpäin mut maahan menossa menee saman matkan taakse.Ihan yes!! Tässä olikin muistaakseni kaikki Ruskan osalta..Hmmm..Hyvin toimi reilun tauon jälkeenkin.. Sitt oli se isompi työmaa RAUHA!! Voi jessus sentään..Tultiin halliin hirveellä huudolla,kaikki 4 tassuu ilmassa,häntä heiluu hiin rajusti et se pyörittää koko koiraa..Kaverit hihkas hallissa "kato Rauha tuli taloon" juuri näin kyllä siinä on rauha kaukana ku me treenataan mut saapahan kaverit ainakin hyvän häiriön hih hih hii joo se on siis oikeesti kauhee ja teen noin 15-20min töitä et saan sen rauhottumaan.Sit kun se alkaa saapuu pikkuhiljaa samalle planeetalle voi alkaa tehdä jotain yhdesäkin.Niin ja kyllä se sit on kuuliainen ja mahottoman nopee oppimaan.Sivulle tulee tehtiin ekaa kertaa ja muutaman namilla ohjauksen jälkeen alkoi jo itse tarjota sitä..Tänään oli mukana kulkeminen se prio 1. Namilla imuttaen ja naksuttimella vahvistaen.Kyllä se alkaa jo pikkasen hoksaa mikä idea.Se jopa sen aikaa kun imutan namilla tulee jo tosi hyvin eikä hirveesti hypikkään.Käskynä käytän vaan "mennään" koska nyt ei siis opetella vielä seuraamista.Rauha osaa hienosti poseeraa ja jaksaa seistä pitkiäkin aikoja jo mutta se et tuomarin pitäis nähdä ne liikkeetkin..Siksi harjoittelemme kulkemista vierellä.Rauhalla on joku ihme vimma tulla mun eteen ja pysäyttää mua,se on lenkeillä tosi raivostuttavaa ja meinaan sotkee sen tassut kans.Noin vahvaluonteiseksi,dominoivaksi pikkunartuksi voisin kuvitella tuota jotenkin minun ohjaamiseksi..(Kun mä sanon sähän pysähdyt ja rapsutat mua) Parempaan suuntaan ollaan menty kun olen siirtänyt Rauhan kulkemaan mun takana..Tällä olen kertonut sille olevani johtaja ja päättäväni suunnan mihin mennään. Jonkun matkaa takana kulkiessani olen sitten antanut siirtyä sivulle ja heti jos se alkaa määrätä ja estellä kävelyäni olen siirtänyt Rauhan takaisin taakse kulkemaan.Istumista ja maahan menoa: Nämä menee jo namin avulla hienosti,jatkankin vielä namilla jotta ei ala sotkemaan näyttelyseisomista (siis mun edessä) ja maahanmenoo ja istumista.Caminkin kanssa oli tarkoitus jotain puuhastella mutta aika loppui kesken.Tehtiin sitten illalla olohuoneessa kake ja peruutus harjoituksia.Nyt alkoi syysloma!! Ihanaa loppuviikko lomailua! Tosin aattelin et oisin hyökiksen kentälle menny tänään koissujen kaa jos ei illal ihan kaatamalla sada.